بره موم را به مواد درمانگر آلرژی اضافه کنید


درمان آلرژی با بره موم یک کار پیچیده نیست؛ اما نیاز به صبر، نظم در مصرف و اضافه کردن دیگر مواد مفید آنتی آلرژیک دارد. به فصل بهار که نزدیک می شویم، آلرژی ها و حساسیت های فصلی نیز از راه می رسند. بهار با تمام زیبایی هایی که دارد، برای برخی افراد بسیار سخت و پرچالش می گذرد. به ویژه در شرایط کنونی دنیا که هر ساله زمستان و بهار دستخوش مبارزه با ویروس های مختلف است، افراد به بیماری های آلرژیک خود بیشتر حساس شده و دوست دارند هرچه سریعتر درمان شوند.
آلرژی طیف بسیار گسترده ای دارد و نمی توان آن را تنها در چند نوع آلرژی فصلی خلاصه کرد. با این حال فصل ها خود عاملی برای بروز آلرژی های متنوع هستند. بسیاری از افراد معتقدند که درمان آلرژی تنها با مواد طبیعی امکان پذیر است و مواد شیمیایی به هیچ وجه نمی توانند برای درمان این مشکل مفید باشند. با این حال در حال حاضر داروهای شیمیایی زیادی برای رفع این مشکل در داروخانه ها وجود دارد.
از بین مواد طبیعی، بره موم یکی از مواد ضد آلرژیکی است که می تواند در درمان حساسیت های فصلی و دیگر حساسیت ها مفید باشد. البته زمانی بره موم برای درمان آلرژی یا حتی پیشگیری از آلرژی مفید است که در دوره های متناوب میل شود. در غیر اینصورت نباید منتظر باشید که از خوردن مقطعی بره موم، نتیجه ای ببینید.
در این مطلب تلاش می شود تا به صورت خلاصه، به نکاتی در مورد بره موم و نقش آن در کاهش آلرژی بپردازیم. اگر به الرژی های مختلف مبتلا هستید، می توانید در کنار دیگر مواد طبیعی، از بره موم نیز استفاده کنید تا خواص این ماده شگفت انگیز را نیز حس کنید. البته بهتر است قبل از مصرف، کمی بیشتر در مورد خواص بره موم بر روی آلرژی بدانید.

چرا بره موم می تواند برای آلرژی مفید باشد؟
آلرژی های مدل های مختلفی دارند. به همین علت است که نمی توان به صورت دقیق در مورد خواص آلرژیک یک ماده سخن گفت. با این حال بره موم بسیاری از ویژگی های یک ماده برای اثرگذاری بر روی آلرژی ها را به خود اختصاص داده است.

وجود فلانوئیدهای ضد آلرژی در بره موم
به نظر می رسد یکی از مهمترین دلایل تاثیر بره موم بر روی آلرژی، وجود فلانوئیدها در درون بره موم است. بره موم یکی از مواد خاص در بهره مندی از فلانوئیدها است. ماده ای که می تواند به آلرژی های احتمالی واکنش نشان داده و در برابر آنها بایستد. این موضوع در تحقیقاتی که دکتر هاوستین انجام داد به وضوح قابل مشاهده بوده است.
یکی از تحقیقات دیگر صورت گرفته در مورد نقش بره موم برای درمان آلرژی را یک پزشک بریتانیایی انجام داد. او به افراد تحت مطالعه، 2 هفته قبل و 1 بعد بعد از بروز آلرژی بره موم داد. این افراد قبلا داروهای دیگری را استفاده کرده و تاثیر خاصی ندیده بودند. مصرف بره موم در این افراد باعث شد تا عفونت های مختلف ناشی از آلرژی کاهش چشمگیری داشته باشد. این تحقیق نشان داد که بیماران باید حداقل 7 روز قبل و 7 روز بعد از حمله آلرژیک از بره موم استفاده کنند.

تقویت سیستم ایمنی بدن با بره موم
یکی دیگر از دلایلی که بره موم می تواند به درمان آلرژی یا پیشگیری از آلرژی کمک کند، خواص این ماده برای تقویت سیستم ایمنی بدن انسان است. با قدرت گرفتن سیستم ایمنی بدن، هر نوع حساسیتی نمی تواند اثرگذاری خاصی بر روی فرد داشته باشد. این در حالی است که اگر سیستم ایمنی بدن شما ضعیف شود، احتمالا نمی توانید در برابر حمله های آلرژیک مقاومت کنید.
بره موم کمک می کند تا سیستم ایمنی بدن شما تقویت شود. با تقویت شدن سیستم ایمنی، نه تنها مشکل حساسیت بلکه دیگر بیماری های ناشی از ضعف سیستم ایمنی نیز برطرف خواهد شد. به همین علت است که توصیه می شود سیستم ایمنی بدن خود را با بره موم، عسل یا ژل رویال تقویت کنید.

ترکیب بره موم با دیگر مواد برای اثرگذاری بیشتر
اگر می خواهید با تمام قوا به جنگ آلرژی بروید، بهتر است در کنار بره موم از دیگر مواد طبیعی نیز استفاده کنید. بره موم تمام نیاز شما برای مبارزه با آلرژی را تامین می کند. با این حال اگر از دیگر مواد ضد آلرژی برای پیشگیری از این مشکل استفاده کنید، احتمالا خیلی بهتر به نتیجه دلخواه خود می رسید.
یکی از مهمترین مواد ضدآلرژی که می توانید آن را به همراه بره موم مصرف کنید، گرده گل است. گرده گل یک واکسن تمام عیار برای پیشگیری از آلرژی است. همچنین گرده گل می تواند درمان آلرژی را ساده تر کند. ترکیب آن با گرده گل یک معجون فوق العاده برای جنگ با آلرژی های مختلف به ویژه حساسیت های فصلی است. اگر برای درمان آلرژی یا پیشگیری از آن از کپسول بره موم استفاده می کنید و کپسول را در خانه تهیه می نمایید، می توانید گرده گل را نیز به بره موم موجود در کپسول اضافه کنید. البته مصرف خوراکی گرده گل نیز گزینه خوبی است.
عسل طبیعی نیز به دلیل وجود آنتی اکسیدان های فراوان و خواص مختلفی که در درون خود دارد، می تواند یک ماده موثر فوق العاده برای درمان آلرژی باشد. استفاده از بره موم و عسل طبیعی حکم یک معجون کامل برای درمان الرژی است. به ویژه اگر به این معجون گرده گل را نیز اضافه کنید. می توانید عسل بره موم تهیه کرده و شربت آن را درست کنید و گرده گل را نیز به آن بیافزایید. همچنین اگر قصد مصرف کپسول بره موم را دارید، می توانید کپسول را با شربت عسل و گرده گل میل کنید.
البته ناگفته نماند که حتی ترکیب بره موم با دیگر مواد نیز سرعت درمان را افزایش نمی دهد. در هر صورت شما باید برای درمان، به صورت مداوم و منظم از بره موم استفاده کنید. تنها در این صورت است که موفق به پیشگیری یا کاهش علائم و عوارض آلرژی خواهید شد.

 

درمان آلرژی با بره موم یک کار پیچیده نیست؛ اما نیاز به صبر، نظم در مصرف و اضافه کردن دیگر مواد مفید آنتی آلرژیک دارد. اگر مصمم هستید که با آلرژی خداحافظی کنید و از بروز آن جلوگیری به عمل آورید، بهتر است بره موم را نیز به عنوان یک درمانگر آلرژی مورد استفاده قرار دهید.